VAD INNEBÄR EGENTLIGEN LCHF?

Har just kört en timme på min träningsmaskin och såg mitt favorit program samtidigt. - Arga snickaren, snacka om en konstig mamma. Börja riva i alla rum, hm. Jag mätte just min midja och sist jag kollade så var den 75 cm och nu 73 cm. Det går framåt som fan och jag blir bara mer och mer taggad. Yes! Jag tänkte berätta om min diet. 3 cm till ska bort! Yes.

Vad den innebär egentligen. LCHF står för Low Carbohydrate High Fat (lite kolhydrater mycket fett) Grönsaker ovan jord som exempelvis kålväxter och salladsgrönsaker innehåller generellt sett lite kolhydrater, så de anses vara okej. Kött, fisk och ägg som innehåller fett och protein men inga kolhydrater ska man gärna äta mycket av, likaså feta mjölkprodukter som smör, grädde, crème fraiche och ost. Ju fetare desto bättre. Grundtanken med LCHF är att alla typer av kolhydrater höjer blodsockret i kroppen, vilket stimulerar utsöndring av insulin. Varför jag valde LCHF var för att få bort socker suget. Och det är en metod om man vill gå ner i vikt. Jag har gått ner 1,5 på en vecka MEN nu står jag sill. Dom som är "feta" rasar i vikt (5kg) första veckan sen står man stilla ett tag och trampar. Sen går man ner mer och mer. Jag är inte ute efter att gå ner i vikt för jag är inte ett dugg fet och jag har inget att ta av. LCHF har hjälpt mig med att inte dricka coca cola och äta onyttigt, godis chips etc.

Första dagen var jag så otroligt sugen på coca cola. Och andra dagen höll jag på att bryta ner totalt. Men efter fjärde dagen så kände jag inte av något. Och det är så himla skönt att inte behöva höra rösten i huvudet " köp en cola, då blir du piggare" Jag drack alltid cola på skolan för att orka och jag fick ont i huvudet hela tiden. Dag tio kände jag mig så jävla ren i kroppen och pigg. Och nu har det gått 15 dagar med LCHF och jag mår toppen.

Jag fuskade i helgen, för Linda min bror tjej hade kalas för hon hade fyllt år och i söndags så åt jag mammas goda potatisgratäng. Och imorgon fyller min syster år så då kommer jag fuska lite grann. Men jag dricker inge cola eller saft, bara vatten! På fredag så fyller min kära pappa 50 år så då blir det också att fuska. För jag tror det blir smörgåstårta. Men som sagt, jag har börjat med LCHF för socker suget jag har haft. Och nu är det lungt, men jag brukar ta en liten bit 70 procent chokladbit, när jag verkligen känner att jag behöver socker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0